0

Mobilarea locuinței este o etapă pe cât de plăcută, pe atât de costisitoare. Cu atât mai mult în cazul unei construcții noi, unde bugetul este adesea epuizat, până la momentul amenajării interioare. Din fericire, oferta de mobilă este variată pe segmentul de preț mediu. Clienții pot alege între mobila personalizată sau cea standard, fără să aibă senzația că fac rabat de la calitate. Producătorii de mobilier accesibil asigură că produsele mai ieftine decât ale concurenței nu sunt cu nimic inferioare. Poate chiar din contră.

Mobila ieftină este tentantă pentru toată lumea, iar oferta este bogată pe acest segment. Adevărata provocare rămâne aceea de a diferenția produsele de calitate de cele care nu rezistă în timp. Iar aici, clienții fac adesea o confuzie: ei asociază prețul mic cu lipsa de calitate.

nthumb_900_x_596_37758-mobila_living

În București întâlnim cel mai des acest tipar de gândire. Clienții nu au rădare să cunoască produsul, nu iau decizia de cumpărare în funcție de produs. Se uită după marcă, iar un preț normal îi face să fie reticenți. 

Prețul mobilei variază de la oraș la oraș, în funcție de puterea de cumpărare a locuitorilor.

Prețul mediu sau mic este un concept cu multiple valențe, în funcție de locul în care este folosit. Astfel, un preț mediu în București, poate fi mare într-un oraș mic din provincie. Tocmai de aceea, producătorii au strategii de vânzare diferite pentru fiecare punct de distribuție, dar și pentru diferite etape ale pieței.

În perioada de criză, clienții s-au schimbat. Li s-a schimbat gândirea, li s-au modificat bugetele. Este normal ca aceste schimbări să se resimtă și în întreaga industrie. 

Clienții care nu vor să piardă timp căutând prin magazine

O altă parte din clienți a preferat să apeleze la soluții personalizate, în speranța celui mai bun preț. Mobila făcută pe comandă se potrivește exact locuinței și bugetului proprietarilor. Totul este personalizat, până la cele mai mici detalii, astfel încât proprietarul să se bucure de cel mai mare confort, pentru cel mai mic preț.

Materialele joacă un rol important în fixarea prețului. De exemplu, un front de bucătărie din lemn masiv ajunge să coste aproximativ 190 euro/metru liniar, în timp ce același produs făcut din MDF, are un preț care pornește de la 80 de euro/metru liniar, putând să atingă cel mult 150-160 euro/mp liniar. Iar pentru anul în curs, pe piața mobilierului nu ar trebui să există fluctuații majore, după cum au preconizat oamenii de afaceri din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *